ბიზნესი სტრატეგიით
,,ქართული ღვინის ბაზარი უნდა იყოს დივერსიფიცირებული. ამას ვამბობდი რამდენიმე წლის წინ და არ უნდა იყოს ტურისტებზე დამოკიდებული“.

გიორგი ნათენაძე მესხურ ბრენდს 2009 წლიდან აწარმოებს. ამ პერიოდის განმავლობაში მან 11 სახეობის ღვინო ჩამოასხა.

,,იმას ვერ ვიფიქრებდი, რომ ტურიზმი ასე გაჩერდებოდა, მაგრამ ბაზრების დივერსიფიკაცია რომ ყოფილიყო ყველა ქართული კომპანიისთვის მნიშვნელოვანი, არ გაჩერდებოდნენ და ექსპორტზე ღვინოს გაყიდდნენ, შედარებით დაბალი ტემპით, მაგრამ მაინც გაყიდდნენ. ის ვინც დამოკიდებული იყო ტურიზმზე, მათ ფაქტობრივად მოუწიათ გაკოტრება“.

მესხური ვაზის ჯიშებიდან დაწურულ ღვინოს ათ ქვეყანაში ჰყიდის. COVID19-ის მიუხედავად, საექსპორტო ბაზარი მესხი მეღვინისთვის გაფართოვდა.

,,პანდემიის პერიოდში ძალიან ბევრი ონლაინ ჩართვა მქონდა სხვადასხვა ქვეყანაში, ონლაინსემინარები, რამაც ძალიან დიდი აუდიტორიის დაინტერესება გამოიწვია. ეს იმხელა აუდიტორიაა, რომელსაც გამოფენით ვერასდროს მიაწვდი პირადად ინფორმაციას. ერთი პლიუსი ამასაც ჰქონდა, რომ შევძელით უფრო ფართოდ გაგვეცნო ჩვენი ღვინოები მსოფლიოსთვის“.

დაპაუზებული ეკონომიკის გამო ქვეყანა რთულ მდგომარეობაში აღმოჩნდა. ვითარებიდან გამოსავალს მეღვინე ტურიზმის სწორ სტრატეგიაში ხედავს.

,,ყველაზე მნიშვნელოვანია ტურიზმის სტრატეგია, (ტურიზმის ჭრილში რომ ავიღოთ მხოლოდ ეკონომიკის განვითარება), თუ როგორი ტიპის ტურისტს შემოიყვანს საქართველოში. ჩვენ თუ ავიღებთ იმ სამიზნე ჯგუფს, რომელიც მაღალმხარჯველუნარიანია და დიდ თანხებს დახარჯავს საქართველოში, შეიძლება თავის გადარჩენა“.

ფიქრობს, რომ ეკონომიკას მცირე და დიდი ბიზნესი თანაბრად ავითარებს. ამიტომ, ქვეყანაში მეწარმეთა აღრიცხვაც ერთნაირად უნდა ხდებოდეს.

,,ახლა უკვე იქმნება კანონი ტურიზმის ინდუსტრიის შესახებ და ხდება კლასიფიკაცია. ბანკები უკვე აღარ დაიწყებენ სესხების გაცემას ფიზიკურ პირებზე ისე, თუ მათ არ ექნებათ მიზნობრიობა. მაგალითად, სასტუმროს თუ აკეთებს ადამიანი, უნდა გაიწეროს, რომ სასტუმროს აკეთებს და ამიტომ აძლევენ სესხს“.

ქვეყანაში რომ დოვლათი შეიქმნას, საჭიროა საქართველომ თავად აწარმოოს პროდუქცია.

,,ქვეყანამ უნდა დაიწყოს, შეისწავლოს დ განავითაროს ის მიმართულებები, რომელიც საქართველოში განვითარებული არ არის და რომლის იმპორტსაც ვახორციელებთ. თუნდაც ასეთ პანდემიურ ვითარებაში ეს ძალიან მოგვეხმარება და აღარ მოგვიწევს, იმპორტირებული პროდუქციის სუბსიდირება“.

Facebook Twitter
სხვა სიახლეები
ამინდი
ახალციხე 10 °C
img
ახალქალაქი 7 °C
img
ასპინძა 9 °C
img
ადიგენი 17 °C
img
ბორჯომი 11 °C
img
თბილისი 14 °C
img
აბასთუმანი 9 °C
img
ბაკურიანი 6 °C
img
ნინოწმინდა 7 °C
img
ვალუტა
AMD
AMD
1000
6.8978
EUR
EUR
1
2.8837
RUB
RUB
100
2.8914
TRY
TRY
1
0.0829
USD
USD
1
2.6755
კალენდარი
«« მაისი  »»
2930 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 12
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.