SSSS


სამართალი
35 ცვლილება კონსტიტუციაში
1921 წლის 21 თებერვალს, საქართველოს პირველი რესპუბლიკის კონსტიტუცია მიიღეს. მაშინდელმა დამფუძნებელი კრების მიერ დამტკიცებულმა კონსტიტუციამ საბჭოთა ოკუპაციის გამო მხოლოდ 4 დღე იარსება.

საქართველომ დამოუკიდებელი ქვეყნის სტატუსით, მხოლოდ 74 წლის შემდეგ, 21 თებერვალს დამფუძნებელთა კრების მიერ მიღებული კონსტიტუციის განახლება და შეტანილი ცვლილებებით დამტკიცება შეძლო.

1995 წელს მიღებულ უზენაეს კანონში დღემდე 35 ცვლილებაა შეტანილი.

როგორც კონსტიტუციონალისტი ვახუშტი მენაბდე აცხადებს, კონსტიტუციაში ცვლილებების ფუნდამენტს მმართველობის მოდელის ცვლილება წარმოადგენს. ძირითადი ცვლილებები საქართველოს კონსტიტუციაში სამჯერ – 2004, 2010 და 2017/18 წლებში განხორციელდა.

,,შეტანილი ცვლილებების რაოდენობა ვერ განსაზღვრავს დოკუმენტის სიკარგეს. ყველა ხელისუფლება ცდილობს დოკუმენტი საკუთარ ინტერესებს მოარგოს და წინა ხელისუფლების სახე წაშალოს“ – განმარტავს tv9news.ge –სთან ვახუშტი მენაბდე.

კონსტიტუციონალისტი აცხადებს, რომ საქართველოს უზენაესი კანონის შედარება ამერიკულ კონსტიტუციასთან არასწორია.

,,ამერიკის დოკუმენტი ძალიან ზოგადია და შესაბამისად, ზოგადში უფრო ნაკლები ცვლილებების შეტანაა საჭირო. თუმცა, ჩვენი კონსტიტუცია შედარებით დეტალიზებულია“.

Facebook Twitter
Փոխարժեք
AMD
AMD
1000
6.8978
EUR
EUR
1
2.8837
RUB
RUB
100
2.8914
TRY
TRY
1
0.0829
USD
USD
1
2.6755
Օրացույց
«« Մայիս  »»
Երկ. Երեք. Չոր. Հինգ. Ուրբ. Շաբ. Կիր.
2930 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 12
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.