მედია
ტელევიზიები, რომლებმაც წინასაარჩევნო რეკლამიდან ყველაზე მეტი თანხა მიიღეს
წინასაარჩევნოდ ფასიანი პოლიტიკური რეკლამიდან ყველაზე დიდი შემოსავალი - 4,270,075 ლარი "მთავარმა არხმა" მიიღო. აღნიშნული კომუნიკაციების კომისიის მიერ ჩატარებულმა 2020 წლის საქართველოს პარლამენტის არჩევნების წინასაარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამების ანალიზმა აჩვენა. "მთავარ არხზე" ფასიანი პოლიტიკური რეკლამის ტარიფმა წუთში საშუალოდ 5,583 ლარი შეადგინა. ამავე არხზე ფასიანი პოლიტიკური დროის 66.2% "ნაციონალურ მოძრაობას" დაეთმო, რაც არხის შემოსავლების 62.9%-ს შეადგენდა.

წინასაარჩევნო პერიოდში ფასიანი პოლიტიკური რეკლამიდან მიღებული შემოსავლების მიხედვით მეორე ადგილზე "ტელეიმედია", რომლის შემოსავალმაც 3,327,974 ლარი შეადგინა, ხოლო არხზე ფასიანი პოლიტიკური რეკლამის ტარიფი წუთში საშუალოდ 3,902 ლარი იყო. "ტელეიმედზე" ყველაზე მეტი ფასიანი პოლიტიკური დრო - 71.6% "ქართულ ოცნებას" დაეთმო, რაც არხის შემოსავლების 67.5%-ს შეადგენდა.

"რუსთავი 2"-ის შემოსავალმა ფასიანი პოლიტიკური რეკლამიდან 2,065,163 ლარი შეადგინა, ხოლო არხზე ფასიანი პოლიტიკური რეკლამის ტარიფი წუთში საშუალოდ 3,672 ლარი იყო. "რუსთავი 2"-ზე ყველაზე მეტი ფასიანი პოლიტიკური რეკლამის დრო - 67.4% "ქართულ ოცნებას" დაეთმო, რაც არხის შემოსავლების 60.9%-ს შეადგენდა.

"ტვ პირველის" შემოსავალმა 1,865,753 ლარი შეადგინა, ხოლო არხზე ფასიანი პოლიტიკური რეკლამის ტარიფი წუთში საშუალოდ 3,978 ლარი იყო. "ტვ პირველზე" ყველაზე მეტი ფასიანი პოლიტიკური დრო - 37.1% "სტრატეგია აღმაშენებელს" დაეთმო, თუმცა, არხის შემოსავლების ყველაზე დიდი წილი "ლელო საქართველოს" ეკუთვნის - 27.6%.

საქართველოს ორგანული კანონის "საქართველოს საარჩევნო კოდექსის" 50-ე მუხლის პირველი პუნქტის შესაბამისად, სამაუწყებლო ლიცენზიის მფლობელი მაუწყებლები ვალდებული არიან წინასაარჩევნო აგიტაციისა და პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი საეთერო დროის თაობაზე კომუნიკაციების კომისიას ყოველკვირეულად გადასცენ ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო, ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი დროის ხანგრძლივობა და გრაფიკი, საეთერო დროის ტარიფი და გაწეული მომსახურება.

2020 წლის საქართველოს პარლამენტის არჩევნების წინასაარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამების ანალიზი,  კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ სწორედ მაუწყებლების მიერ წარდგენილი ინფორმაციის საფუძველზე მოხდა.
| Print |