SSSS



პოლიტიკა
აუდიტის სამსახურის გამოვლენილი დარღვევები ადიგენში
აუდიტის სამსახურმა 2015–16 წლებში, ადიგენის მუნიციპალიტეტიში, გამგეობასა და საკრებულოში შრომის ანაზღაურების მუხლი და ინფრასტრუქტურის მოწყობისთვის გაწეული ხარჯები შეისწავლა.

ანგარიშში მოცემულია დარღვევა–ნაკლოვანებები, რომლებიც აუდიტორებმა გამოავლინეს. ისინი ადიგენის ადგილობრივ ხელისუფლებას, ბიუჯეტის რაციონალური და გონივრული ხარჯვისკენ მოუწოდებენ.

* მუნიციპალიტეტმა შტატგარეშე მოსამსახურეები დაიქირავა მუდმივ ამოცანათა შესასრულებლად. როგორიცაა საკრებულოს თავმჯდომარის და გამგებლის მდივანი, ელექტრიკოსი და ა.შ. ეს კი მოქმედ კანონმდებლობას არ შეესაბამება. გარდა ამისა, მათზე გაცემულია პრემია.

"შრომითი ხელშეკრულებები არ შეიცავს დამქირავებლის ვალდებულებას საპრემიო ანაზღაურების შესახებ.ამდენად, აუდიტის ჯგუფი შეუსაბამოდ მიიჩნევს შტატგარეშე მოსამსახურეებზე 14.8 ათასი ლარის პრემიის გაცემას, მაშინ, როდესაც მუნიციპალიტეტს არ გააჩნდა ამის ვალდებულება" – აღნიშნულია დასკვნაში.

* შტატგარეშე მოსამსახურეთა რაოდენობა არ უნდა აღემატებოდეს საშტატო რიცხოვნობის 10%-ს. თუმცა ადიგენის მუნიციპალიტეტში დაქირავებულების რაოდენობა 1–2 თანამშრომლით აღემატებოდა ზღვრულ ნორმას.

* სამსახურებრივი უფლებამოსილების განსახორციელებლად გამოყენებული სატრანსპორტო საშუალებების რაოდენობა აღემატება მთავრობის დადგენილებით რეკომენდებულ ზღვრულ ოდენობას. 2015–16 წლებში მუნიციპალიტეტი საკრებულოს თავმჯდომარისა და გამგებლის მანქანების გარდა, კიდევ 9 ავტომანქანას იყენებდა. მთავრობის რეკომენდაციით ადიგენს 5 ავტომობილის გამოყენება შეეძლო.

აუდიტის სამსახური მიიჩნევს, რომ "მუნიციპალიტეტმა ტრანსპორტის შენახვისა და ექსპლუატაციის ხარჯის გაწევისას არ დაიცვა საბიუჯეტო სახსრების რაციონალური და გონივრული ხარჯვის პრინციპები."

* მუნიციპალიტეტის საკრებულოს არათანამდებობის პირებზე უფლებამოსილების განხორციელებასთან დაკავშირებული ხარჯები ანაზღაურებულია მოქმედი კანონმდებლობის დარღვევით, შესაბამისი ხარჯის დამადასტურებელი დოკუმენტების წარმოდგენის გარეშე.

ინფრასტრუქტურის მშენებლობისას გამოვლენილი დარღვევები:

* მუნიციპალიტეტს ზოგიერთი შესყიდვის დროს მიმწოდებელთან ხელშეკრულება გაფორმებული აქვს სატენდერო დოკუმენტაციაში არსებული მოთხოვნებისგან განსხვავებული, შეღავათიანი პირობებით. შედეგად, მიმწოდებლებს დაერიცხათ ნაკლები საჯარიმო თანხები.

* მუნიციპალიტეტის მიერ გამოცხადებულ ტენდერზე, პრეტენდენტის მიმართ დაუსაბუთებელი საკვალიფიკაციო მონაცემების მოთხოვნის შედეგად, შეიზღუდა კონკურენცია, რის გამოც მუნიციპალიტეტმა სამუშაოები შეისყიდა გაზრდილი ღირებულებით.

* მუნიციპალიტეტში შესრულებული ინფრასტრუქტურული ობიექტი დაზიანებულია (დიდი ზანავი–პატარა ზანავი–ჭულეს გზა). გამგეობამ საგარანტიო ვადაში მიმართა მიმწოდებელს, მაგრამ ხარვეზები გამოსწორებული არ არის. შედეგად, მუნიციპალიტეტმა ვერ მიიღო პროექტით გათვალისწინებული ხარისხის გზა, ხოლო მოსახლეობამ - შესაბამისი სარგებელი.

* ინფრასტრუქტურული პროექტების დაგეგმვისას, რამდენიმე შემთხვევაში, მუნიციპალიტეტმა ვერ უზრუნველყო ობიექტის დასრულება და ფუნქციონირება, რადგან არ გაითვალისწინა საჭირო ფინანსური რესურსი. (რიტუალების დაუსრულებელი სახლები სოფლებში – არზნე, ნაქურდევი, მლაშე, ციხისუბანი, ნამინაური და პატარა ზანავი). შედეგად, მოსახლეობა შექმნილი მატერიალური სიკეთით ვერ სარგებლობს და პროექტებზე გაწეული ხარჯი არ არის ეფექტიანი.

*მუნიციპალიტეტმა რიგი სამშენებლო სამუშაოები შეისყიდა გამარტივებული შესყიდვის საშუალებით. ობიექტები ჩაბარებულია და ანგარიშსწორება განხორციელებულია ფაქტობრივი დანახარჯების დამადასტურებელი დოკუმენტების წარმოდგენის გარეშე, რაც ეწინააღმდეგება მოქმედ კანონმდებლობას.

აუდიტის სამსახურმა, გამოვლენილ დარღვევებზე ადიგენის მუნიციპალიტეტს რეკომენდაციებით მიმართა.
Print E-mail
Facebook Twitter
ამავე კატეგორიაში
სხვა სიახლეები
ამინდი
ახალციხე 10 °C
img
ახალქალაქი 7 °C
img
ასპინძა 9 °C
img
ადიგენი 17 °C
img
ბორჯომი 11 °C
img
თბილისი 14 °C
img
აბასთუმანი 9 °C
img
ბაკურიანი 6 °C
img
ნინოწმინდა 7 °C
img
ვალუტა
AMD
AMD
1000
6.8978
EUR
EUR
1
2.8837
RUB
RUB
100
2.8914
TRY
TRY
1
0.0829
USD
USD
1
2.6755
კალენდარი
«« მაისი  »»
2930 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 12
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.